Reformer

Reformer

Reformer maskinen er oprindeligt designet og udviklet af Joseph Pilates, hvis vision var at skabe et træningssystem som særligt fokuserede på rehabilitering og genoptræning. Pilates træningsformer fokusere på hldning, balance og koordination, da dette er centrale punkter i at "reformer" kroppen. Det er en helt unik træningsform, idet pilates er udviklet med tanke på hele kroppens integration af funktionel træning. Reformer holdene henvender sig til alle, som ønsker en tonet, veldefineret krop med harmoni og balance mellem muskler og led.

I Club Lido Fitness har vi forskellige holdtyper, således både begyndere, øvede og mere avancerede får tilset deres behov. 

Basic reformer

Her vægter vi at give en god introduktion til maskiner. Vi baserer undervisningen på rutinerede øvelser og basale teknikker fra pilates principperne. Ligeledes arbejdes der med bindevævet ved fleksibilitet og smidighed. Træningen vil variere imellem øvelser, med og uden udstyr. Din instruktør guider dig igennem øvelserne, med fokus på korrekte teknikker og sikrer dig derved en god begyndelse.

Klassisk pilates reformer

En komplet træning af hele kroppen, en sammensat træning der tager udgangspunkt i principperne fra pilates. Der fokuseres på kropsbevidsthed og kontrol. Der vil være stor variation og modifikation imellem øvelserne. Holdet er for dig som er let øver/øver, og ønsker en funktionel træning af dels "core" samt smidighed og balance.

Power reformer

Her kan du forvente en holdtime med hurtigere skift imellem øvelserne, mere belastning og udfordring af muskulaturen og motorikken. Holdet henvender sig til de øvede, som ønsker et tempofyldt flow, og ligeledes behersker jump board teknikken.

Du kan se vores holdplan her